Używany czy nowy - jaki obiekt halowy wybrać

Używany czy nowy – jaki obiekt halowy wybrać

Usługi

Hala namiotowa, w przeciwieństwie do wybudowania standardowego budynku, kusi swoją ceną i krótkim czasem, w którym można ją rozstawić. Mimo takiej oszczędności wiele osób poszukuje kolejnych alternatyw, do których można dołączyć używane hale namiotowe. Czy jest to jednak sprawdzona i godna polecenia inwestycja? Przekonaj się o tym, zapoznając z  poniższą treścią.

Szerokie spektrum zastosowania 

Nie można o tym nie wspomnieć, że hale namiotowe odnajdują zastosowanie w wielu branżach, pełniąc chociażby funkcję: 

  • obiektów imprezowych oraz eventowych,
  • magazynów,
  • konstrukcji pod ujeżdżanie koni, czy też pełniących rolę obór, 
  • obiektów sportowych oraz typowo produkcyjnych. 

Jak widać hale namiotowe dają ogromne możliwości. Należy jednak zaznaczyć, że aby dobrze spełniały one swoją funkcję, powinny być odpowiednio zaprojektowane.

W wielu przypadkach ich konstrukcja (aluminiowa, stalowa), poszycie (plandeka, płyta warstwowa, blacha trapezowa), wysokość, a nawet dodatkowe elementy (okna, drzwi, miejsce na podjazd itd.), wysokość i rozmiar, mają olbrzymie znaczenie.

Dobrze dobrane hale namiotowe wzorcowo wywiązują się ze swoich zadań. 

Używane konstrukcje – czego można się spodziewać  

Czy używane konstrukcje są takie złe? Czy namioty halowe, które wyprodukował sprawdzony i cieszący się reputacją producent hal namiotowych, postrzegać należy jako te gorsze?

Przecież ich zaletą jest to, że bez problemu można je składać i rozstawiać, bez najmniejszego uszkodzenia poszczególnych komponentów. Z pewnością jest to prawda, jednak: 

  • dana hala namiotowa, mimo że dobrze spisywała się u poprzedniego właściciela, niekoniecznie zadowoli nowego, 
  • nie jest w pełni dostosowana do potrzeb nowego nabywcy (jej obszycie może być odpowiednie dla konstrukcji sezonowych – a nie stałych, może nie posiadać w odpowiednim miejscu drzwi albo okien, jej rozmiary i wysokość niekoniecznie mogą być odpowiednie itd.),
  • uszkodzenia – będzie wiadomo o nich tyle, ile powie to sprzedający, a powiedzieć nie musi wszystkiego.